Alla inlägg under december 2012

Av helene Karlsson - 31 december 2012 11:33


 "Min kära flicka, den dag du ser att jag börjar bli gammal, ber jag dig ha tålamod, men framför allt, försök förstå vad jag går igenom.... Om jag upprepar samma sak tusen gånger, avbryt mig inte genom att säga: "du sa samma sak för en minut sedan" ... Lyssna bara. Och minns tiden då du var liten och jag skulle läsa samma saga kväll efter kväll, tills du somnade.

Bli inte arg på mig när jag inte vill ta mitt bad, och genera mig inte. Kommer du ihåg när du var liten och jag fick springa och jaga dig ifatt dig för att få dig att duscha?

När du ser hur okunnig jag är när det gäller ny teknik, ge mig tid att lära mig och se inte på mig på det där sättet ... Kom ihåg min älskade, hur jag varje dag tålmodigt lärde dig många saker, som att klä dig själv, kamma ditt hår och ta itu med livets alla möjliga frågor...Den dag du ser att jag börjar bli gammal, ber jag dig ha tålamod, men framför allt, försök att förstå vad jag går igenom.

Om jag tillfälligt tappar koll på vad vi pratar om, ge mig tid att minnas, och om jag inte kan, bli inte nervös, otålig och frän. Du skall veta att för mig är det viktigaste att vara med dig.

Och när mina gamla trötta ben inte låter mig gå så snabbt som tidigare, ge mig din hand på samma sätt som jag erbjöd min hand till dig när du skulle gå för första gången.

När den dagen kommer, var inte ledsen ... bara var med mig, och ha tålamod med mig, när jag färdas på resan mot slutet av mitt liv. Jag värdesätter så högt den tid vi delat tillsammans, där glädje och kärlek alltid varit det viktigaste för mig.

Med ett stort leende och den enorma kärlek jag alltid har haft för dig, vill jag bara säga, jag älskar dig ... min älskade dotter. "
  

Av helene Karlsson - 31 december 2012 10:20

Jaha nu står vi inför ett nytt år . Åh detta ska bli MITT år  år 2012 har väl varit sådär visst några höjdpunkter har det väl varit . Idag blir det galamiddag hos oss som vi haft dom senaste 10 åren, den består av en finare 3rätters middag som självaste Kungen lagar  och så kommer våra underbara vänner o släkt o firar in det nya året! Julen har varit fantastisk på många vis o tomten kom i år oxå, och prinsarna var nöjda och även prinsess, känner väl att inte den rätta blogglusten finns men men va är väl en bal på slottet, men idag iallafall blir det bal på drottning (gatan). Kommer att berätta i nästa blogginlägg om hur det är att vara familjehem, o lite annat smått o gott som väntar 2013  .

Så nu önskar jag alla mina unika 141 läsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR  

Av helene Karlsson - 15 december 2012 07:10

Vill bara snabbt säga att ja ser Precis vem som vårt inne o läst bara så DU vet.....God morgon förresten:-)

Av helene Karlsson - 14 december 2012 10:00

Till vänster står prins nr 1, mitten min alldeles egna prinsessa och sist men inte minst prins nr 2. Gud va ja älskar dessa ungar.......

Av helene Karlsson - 13 december 2012 08:33

Ja, jag vet inte riktigt var ja ska börja......är så jävla besviken på en viss person, den har gjort något oförlåtligt visat en sida som den vore djävulen själv  .....sent ska syndaren vakna eller va säger man . Men visst är det så att man "hört" en massa men har alltid valt att skaffa mig en eget uppfattning av saker o ting o ja nu vet jag, det var en dyrköpt läxa men nu är det slut med att vara naiv o försvarande!!!!! Ni som undrar vad som hänt: Jag fick höra av 2 pojkar som är vän med prinsen nr1 o även med personen i frågas barn, så iallafall kom pojkarna hit o berättade och undrade varför personen pratade illa om prinsen o berättade vad personen sagt vilket gjorde mig förvirrad, ledsen, skitförbannad!!!!! Hur tänker en vuxen människa när man sitter o diskuterar hurvida prinsen är dum eller inte o dessutom försöka påverka pojkarna att tycka detsamma, ja skickade ett sms till personen i fråga (sms pga att ja visste personen jobbade) och får då svaret: Riktigt så var det inte men vi tar det imorgon! Ok tänkte ja o svarade inte vidare utan antog att personen skulle höra av sig nästkommande dag......men icke sörrö utan då har ja ett sånt jävla inlägg på min sida på FACEBOOK ja det är sant där personen då skriver ut alla möjliga saker +namn både på sina barn o prinsen  Vilken jävla LÅG nivå....vilket resulterade i arga kommentarer från vänner till mig ....ja då tar hon bort MIG som vän så alltså kontentan av detta blev: Alltså inget telefonsamtal,ingen förklaring utan här stoppar vi huvudet i sanden när vi gör bort oss så gruvligt.....Ja vad ska man säga kanske va på tiden att ja fick upp ögonen en gång för alla för nu är det bra. Nu kommer jag o min familj få lugn och ro runt oss som vi behöver utan en massa intriger. Tack för ordet  

Av helene Karlsson - 13 december 2012 08:33

Ja, jag vet inte riktigt var ja ska börja......är så jävla besviken på en viss person, den har gjort något oförlåtligt visat en sida som den vore djävulen själv  .....sent ska syndaren vakna eller va säger man . Men visst är det så att man "hört" en massa men har alltid valt att skaffa mig en eget uppfattning av saker o ting o ja nu vet jag, det var en dyrköpt läxa men nu är det slut med att vara naiv o försvarande!!!!! Ni som undrar vad som hänt: Jag fick höra av 2 pojkar som är vän med prinsen nr1 o även med personen i frågas barn, så iallafall kom pojkarna hit o berättade och undrade varför personen pratade illa om prinsen o berättade vad personen sagt vilket gjorde mig förvirrad, ledsen, skitförbannad!!!!! Hur tänker en vuxen människa när man sitter o diskuterar hurvida prinsen är dum eller inte o dessutom försöka påverka pojkarna att tycka detsamma, ja skickade ett sms till personen i fråga (sms pga att ja visste personen jobbade) och får då svaret: Riktigt så var det inte men vi tar det imorgon! Ok tänkte ja o svarade inte vidare utan antog att personen skulle höra av sig nästkommande dag......men icke sörrö utan då har ja ett sånt jävla inlägg på min sida på FACEBOOK ja det är sant där personen då skriver ut alla möjliga saker +namn både på sina barn o prinsen  Vilken jävla LÅG nivå....vilket resulterade i arga kommentarer från vänner till mig ....ja då tar hon bort MIG som vän så alltså kontentan av detta blev: Alltså inget telefonsamtal,ingen förklaring utan här stoppar vi huvudet i sanden när vi gör bort oss så gruvligt.....Ja vad ska man säga kanske va på tiden att ja fick upp ögonen en gång för alla för nu är det bra. Nu kommer jag o min familj få lugn och ro runt oss som vi behöver utan en massa intriger. Tack för ordet  

Av helene Karlsson - 8 december 2012 09:39

  I varje familj finns det en narr  .Den behöver just inte tillhöra la familia utan kan ingå i umgängeskretsen (o det gör våran narr).Ja tänker inte gå in så mycket närmare på narren idag, men han kommer att dyka upp senare. Idag ska jag med prinsen nr 1 på repetion i kyrkan, han är med i en kör som ska ha en föreställning/teater imorgon i Uddevalla kyrka. Kom dit vet ja 18:00 börjar det  . Inga vårt "hembiträde" kommer sen o ska tvätta så det oxå blir gjort, förresten känner ni Inga eller har träffat henne????? Du, det har fan inte ja heller gjort Inga är aldrig hemma (inga hemma)  Erkänn det va allt lite kul.....jaså inte det!!!! Jaha o mer då...jo jag fick mitt paket från Living and Room igår o mitt fina brickbord och lite fina ljuslyktor. Fan det står verkligen stilla i hövvet vet inte va jag mer ska plita ner...så det här får räcka för stunden. Ha nu en alldeles underbar dag o va rädda om varandra  


Kram

Av helene Karlsson - 6 december 2012 07:56

Familjen består av Kungen B, Drottningan H (alltså jag) Prinssesan S, o dom två prinsarna R o K  !

Vi bor på Drottning(holm/gatan) välj själv . Apanaget kommer som brukligt av B, så vi lever gött , som sig bör. Jag (d) alltså gör lite välgörenhetsarbete i Göteborg som Gruppledare för ett antal assistenter, S (p) jobbar oxå där o Kingen him self är i grannlandet o "klipper band"  o dom "små" prinsarna går i skolan o lär sig en massa kunskap  Eller inte??? Ja det va lite kort om la familia så i fortsättningen kör ja med förkortningarna K,D,Prinsess, prinsarna nr 1 o 2. Ok??? Ja o va händer annars då jorå idag blir det julbord på jobbet, o så ska prins 2 till tandregleringen (ja även prinsar behöver gå dit;).

Oj då nu va klockan mycket får fortsätta skriva senare  


Kram

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards